Home Security Twitter says just six Brexit tweets linked to Russian bodies

The British Government has rounded on Twitter for revealing that the Russian-linked entities, in this case the broadcasting service RT, spent only a little over £1000 for advertising on the referendum, called in June last year to decide whether the UK should continue to remain a part of the European Union.

RT said Twitter had found “minimal involvement” by Russia in the referendum, with just six paid ads that were put out as tweets, all sent by RT itself, that could be judged as trying to influence the outcome.

In keeping with the sentiment in many other countries, primarily the US, where Russia has been blamed for events that affected them negatively, the UK Government had claimed that Russia had had an influence on the outcome of the referendum which voted to leave the EU.

The British Government is inquiring into allegations that Russian-linked entities tried to influence the Brexit vote.

RT took a dig at the UK for slamming Twitter's response as “completely inadequate”.

brexit big

“Not to fear, dear Tories. In the spirit of transparency, we’ve compiled all the tweets Twitter was talking about – so you don’t have to,” it said.

The first tweet, on June 22, said: “#Brexit: EU in or EU out? Together or apart? Follow RT’s special coverage June 23.”

On 23 June, the day of the referendum, RT said it had tweeted: “Together or apart? Follow RT special coverage.”

It listed the other four tweets, none of which could be taken to be biased to one side or the other by a normal human being.

Three were sent on 24 and 25 June after the vote was held.

Conservative MP Damian Collins, who chairs the UK Department of Culture, Media and Sport Committee, took offence at Twitter’s submission, claiming it should have also listed accounts connected to Russia’s Internet Research Agency.

“The information you have now shared with us is completely inadequate,” he was quoted as saying.

“In the letter I sent to you on 3 November, I requested ‘that Twitter provides to the committee a list of accounts linked to the Internet Research Agency and any other Russian-linked accounts that it has removed and examples of any posts from these accounts that are linked to the United Kingdom'.”

RT editor-in-chief Margarita Simonyan said: “We hope that all those in the UK media and political establishments who have spent the last year and a half trying to prove that Britain voted for Brexit because of RT are seeing their efforts vindicated with the Big Reveal.”

REASON TO CHOOSE TENDA MESH WIFI

Our Mesh WiFi system MW3 is the first in Australia market with price below AUD$200 for a set of three.

· Best valued product
· Strong signal covering up to 300m2 for MW3 and 500m2 for MW6
· Aesthetically pleasing and light weigh (blend into any room deco)
· Wireline backhauls supported
· Product units are pre-paired and easy to setup
· Not requiring phone number or email address to set up
· Wall penetration (better than other similar brands)
· Seamless WiFi roaming
· User friendly app with controls to setup a guest network, parental controls for disabling groups of devices you allocate to individuals, QoS and more

CLICK FOR MORE INFO!

LEARN HOW TO REDUCE YOUR RISK OF A CYBER ATTACK

Australia is a cyber espionage hot spot.

As we automate, script and move to the cloud, more and more businesses are reliant on infrastructure that has the high potential to be exposed to risk.

It only takes one awry email to expose an accounts’ payable process, and for cyber attackers to cost a business thousands of dollars.

In the free white paper ‘6 Steps to Improve your Business Cyber Security’ you’ll learn some simple steps you should be taking to prevent devastating and malicious cyber attacks from destroying your business.

Cyber security can no longer be ignored, in this white paper you’ll learn:

· How does business security get breached?
· What can it cost to get it wrong?
· 6 actionable tips

DOWNLOAD NOW!

Sam Varghese

website statistics

Sam Varghese has been writing for iTWire since 2006, a year after the sitecame into existence. For nearly a decade thereafter, he wrote mostly about free and open source software, based on his own use of this genre of software. Since May 2016, he has been writing across many areas of technology. He has been a journalist for nearly 40 years in India (Indian Express and Deccan Herald), the UAE (Khaleej Times) and Australia (Daily Commercial News (now defunct) and The Age). His personal blog is titled Irregular Expression.

 

Popular News

 

Telecommunications

 

Sponsored News

 

 

 

 

Connect